Privacygevoelige informatie gaat bijvoorbeeld over jou als student, je gezien, resultaten en woonadres. Dat zelfde geldt ook voor iedereen die bij ons op school werkt en stagebedrijven. Deze gegevens willen we beter beveiligen. Juist in deze tijd, waarin hacks en datalekken regelmatig voorkomen, is dat erg belangrijk. Met MFA zorgen we voor deze extra beveiliging.

Wat betekent MFA?

MFA staat voor Multi Factor Authenticatie. Het betekent dat je een extra keer gaat inloggen om in de (digitale) systemen van de school te komen.

Belangrijk: dit geldt alleen buiten de school. Dus bijvoorbeeld thuis of op stage. Als je hebt ingelogd, blijft de login 8 uur geldig, zolang de pagina waarop je bent ingelogd, open blijft staan.

Hoe kan ik MFA instellen?

Stappenplan om MFA in te stellen:

  1. Zoek in de Play Store of Appstore op ‘Microsoft Authenticator’ en klik op installeren. Vervolgens kun je de app openen.
  2. Als je de app hebt geopend moet je hem koppelen aan je gebruikersaccount. Je kiest voor de optie ‘werk-of schoolaccount’ en voor de optie ‘een QR-code scannen’. De app vraagt nu om rechten. Accepteer de rechten om de code te kunnen scannen. Nu mag je je telefoon even wegleggen en je laptop erbij pakken.
  3. Ga op je laptop naar https://aka.ms/MFASetup en log in met je e-mailadres en wachtwoord van school. Je mag vervolgens drie keer klikken op ‘volgende’ en de QR-code die dan in beeld komt scannen met de app die je hebt geïnstalleerd. In de app op je telefoon krijg je een melding, deze mag je ‘goedkeuren’. Daarna klik je weer op ‘volgende’ en vervolgens op ‘gereed’. Je registratie is afgerond!

 

We hopen dat het is gelukt! Houd voortaan je telefoon bij de hand als je thuis wilt inloggen in de schoolomgeving.

Per wanneer gaan we MFA gebruiken?

Vanaf 5 februari moet je MFA gebruiken. Het is dus belangrijk dat je de app voor deze datum hebt geïnstalleerd.

Ik kom er niet uit...

Bekijk de instructievideo hieronder. Heb je de video gekeken en het stappenplan gevolgd, maar is het niet gelukt om de app te installeren en in te stellen? Dan kun je contact opnemen met de servicedesk via topdesk@sorg.nl.