De enthousiaste docent brengt de lesstof zo over dat je alles wil weten over het onderwerp. Casussen uit de praktijk worden besproken en met de theorie klinisch beredeneert.

De training in het kort
Wat is klinisch redeneren en waar moet je op letten bij het klinisch redeneren als verzorgende IG? Daar draait deze training om. Je gaat aan de slag met onder andere het verschil tussen functies en functioneren, de kerncompetities van klinisch redeneren en de toepassing in de praktijk. Je traint met (eigen) casuïstiek. Leerzaam, interessant en praktisch!
Na deze cursus weet je:
- Wat klinisch redeneren inhoudt;
- Welke algemene aandachtspunten horen bij klinisch redeneren;
- Wat het verschil is tussen functies (mentale en fysieke eigenschappen) en functioneren (activiteiten en participatie);
- Wat de drie kerncompetenties van klinisch redeneren zijn: observeren, signaleren en communiceren (PAN praktijkmodel);
- Wat de SCEGS inhoudt en hoe je deze toepast in de praktijk;
- Wat de SBAR inhoudt en hoe je deze toepast in de praktijk.
Benieuwd hoe een (oud)student, begeleider of docent Hoornbeeck Connect ervaart? Lees het verhaal.

“Weer naar school, na 38 jaar, dat was voor mezelf een hele stap. Maar als je echt iets wilt, moet je er wat voor doen.”
Corrie Jansen
— begeleider zorgcentrum 't Slot
— begeleider zorgcentrum 't Slot
Kies jouw startdatum
Interesse in deze training?
Neem contact op met de locatiecoördinatorErvaringen
Bekijk alle ervaringenJM
J-
Het was heel waardevol om, binnen de vertrouwde omgeving van het Hoornbeeck College, mee te doen aan de training klinisch redeneren.
Contactpersonen


